Back to Top

HANDLEHJELP OG BETINGELSER

Vårt mål er at du skal bli 100 % fornøyd med det du bestiller fra oss. Vi gjør alt for at du skal få så god service at du med glede anbefaler NYTT & NYTTIG og produktene våre til dine venner.
NYTT & NYTTIG forbeholder seg retten til å godkjenne samtlige ordrer. For å kunne bestille, må du være fylt 18 år og ikke være registrert med betalingsanmerkninger.

Nytt & Nyttig AS er ansvarlig for transaksjoner som gjennomføres i nettbutikken. All informasjon er kryptert og utføres med den sikreste teknologien (SSL). Kortnummer og personlig informasjon er beskyttet, og formidles ikke til tredjepart.

Personopplysninger behandles konfidensielt og oppbevares ifølge norsk lov. Opplysninger er sikkert lagret og vil ikke overgis eller selges til andre parter.


Rask levering
Vi sender normalt alt som er bestilt innen 10.00 samme dag. Det sendes ordrebekreftelse på e-post.

Frakt
Vi sender FRAKTFRITT dersom du handler for over kr 900,-. Ellers er frakten kun kr 99,-. Hvis en pakke ikke hentes innen liggefristen på 14 dager, belastes kjøper totale portokostnader (minimum kr 150,-). Vi sender ikke til utlandet.

Pengene tilbake-garanti
Hvis du ikke er helt fornøyd med varene du mottar fra oss, kan du selvfølgelig returnere dem og bytte i noe annet (eller vi sender deg pengene tilbake). Dette må skje innen 14 dager, du betaler bare portoutgiftene.
Det er ingen returrett på graverte produkter og undertøy.

2 års reklamasjonsrett
På alle varer som kjøpes fra NYTT & NYTTIG gis 2 års reklamasjonsrett etter Forbrukerkjøpsloven.

Batterier
For å gjøre handelen raskere og mer lettvint for deg legger vi automatisk til riktig antall og type batterier dersom du bestiller noe som trenger batterier. Dersom du ikke har behov for disse er det bare å slette dem igjen.

 


Ofte stilte spørsmål

Hvordan finner jeg frem til en vare?
- Her har du flere muligheter. Den triveligste er antageligvis å bla seg frem til det du ønsker. Har du det travelt kan du søke deg frem både på artikkelnummer og navn på produkter. 

Jeg er kunde hos Nytt & Nyttig, men har aldri handlet i nettbutikken før. Må jeg registrere meg på nytt her?
- Ja, alle må registrere seg som nettkunde for å få opprettet brukernavn og passord. Det kan bare opprettes én bruker per e-postadresse.

Jeg har registrert meg som nettkunde tidligere, men får ikke logget meg inn, får heller ikke umiddelbart e-post når jeg bruker glemt passordfunksjonen.
- grunnet omlegging til ny nettbutikk, desember 2013, må noen registrere seg på nytt grunnet strengere krav til passord. Dette gjøres enkelt ved å klikke på «opprett ny konto» og følg anvisningene.

Jeg kommer ikke videre grunnet mobilnummer mangler (telefon is a required value).
- gå inn på «min konto» sett inn mobilnummer, gå tilbake til kasse